.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه اندازی مركز فرماندهي حفاظت از عرصه‌هاي ملي

مركز فرماندهي حفاظت از عرصه‌هاي ملي در شركت سهامي جنگل شفارود رضوانشهر راه‌اندازي شد.

مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان صبح امروز در مراسم افتتاح اين مركز اظهار داشت: تشكيل فرماندهي حفاظت در شركت سهامي جنگل شفارود به عنوان يكي از بزرگ‌ترين مجريان طرح‌هاي جنگل‌داري در شمال كشور به صورت پايلوت اجرا شده و با افتتاح آن بحث حفاظت به صورت متفاوت‌تر از گذشته در اين طرح دنبال مي‌شود.

رسول محمدي افزود: در تلاش هستيم تا پس از يك دوره ارزيابي‌هاي متفاوت اين پروژه را در ديگر طرح‌هاي جنگل‌داري استان با هدف افزايش انسجام برنامه‌هاي حفاظتي را به اجرا در آوريم.

وي بهره‌برداري، احيا و حفاظت از منابع طبيعي را داراي اهميتي ويژه خواند و گفت: براي برطرف كردن برخي مسائل و مشكلات به ويژه پركردن خلاء‌هاي دعاوي مطرح شده در مراجع قضايي اجراي طرح جنگل‌داري بسيار موثر است.

محمدي با تاكيد بر اجراي صريح قانون خاطر نشان كرد: رفع تصرف به محض رويت و مستندسازي پيگيري تخلف براي كمك به صدور راي در محاكم قضايي بسيار حائز اهميت است و در مباحث حفاظتي بايد در دستور كار قرار گيرد.

فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان نيز در اين مراسم هدف اصلي استقرار مركز فرماندهي مذكور در شفارود رضوانشهر را نزديكي و تعامل بيشتر بين مجريان طرح‌ها و اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان عنوان كرد.

اصغر اكبري افزود: بحث حفاظت يكي از مهم‌ترين اولويت‌هاي كاري سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور به شمار مي‌رود.

وي تصريح كرد: پس از ساماندهي قرقبانان در داخل طرح‌هاي جنگل‌داري و ايجاد مركز فرماندهي حفاظت در داخل اين طرح‌ها، پرونده‌هاي تخلف در كمترين زمان ممكن به مراجع قضايي ارسال شده و علاوه بر جلوگيري از تخلفات مانع ار اتلاف وقت مي‌شود.

اكبري مركز فرماندهي حفاظت شركت شفارود را در برگيرنده شش حوزه در سطح شهرستان‌هاي ماسال، صومعه‌سرا، شفت و رضوانشهر عنوان كرد و گفت: پرونده تشكيل شده از طريق قرقبانان به سرقرقبانان و سپس به مسئول حفاظت منطقه يا هماهنگي ناظران طرح‌ها و فرمانده يگان حفاظت ارسال مي‌شود و پس از آن نيز از طريق سرجنگل‌باني به مراجع قضايي ارسال خواهد شد.

معاون فني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري گيلان نيز در اين مراسم گفت: طبق قراردادها بحث حفاظت در طرح‌هاي جنگل‌داري بر عهده مجريان آنها گذاشته شده است و هدف از ايجاد اين مركز نزديكي هر چه بيشتر شركت‌هاي مجري با منابع طبيعي و برطرف كردن نقص‌ها است.

به گقته محسن يوسف‌پور طرح جنگل‌داري شركت شفارود با دارا بودن 126 قرقبان، 13 نفر سرقرقبان، شش مسئول حفاظت و يك نفر فرمانده حفاظت يكي از طرح‌هاي بي‌نظير كشور است.
جنگل‌هاي تحت مديريت شركت سهامي جنگل شفارود حدود 150 هزار هكتار است كه در قالب 60 طرح جنگل‌داري از جندين دهه گذشته فعاليت دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.041 seconds.